Huisartsen zijn tevreden over de invulling van de functie POH-GGZ binnen hun praktijk. Dat is naar voren gekomen uit een evaluatie van PRO Praktijksteun onder 66 huisartsen waarvoor het bedrijf de functie POH-GGZ verzorgt. Het gemiddelde tevredenheidscijfer bedraagt een 8,1. De POH-GGZ’ers scoren het hoogst op de onderdelen vraagverheldering en cliëntgegevensbeheer.
De evaluatie werd verspreid onder 66 huisartsen die via PRO Praktijksteun één of meerdere POH-GGZ’ers in dienst hebben. De evaluatie richtte zich op zeven onderdelen uit het competentieprofiel POH-GGZ, te weten vraagverheldering, informeren/adviseren, begeleiding/behandeling, casemanagement, preventie, cliëntgegevensbeheer en netwerken.
In januari 2008 is de functie “Praktijkondersteuner Huisartsenzorg GGZ” (POH-GGZ) in het leven geroepen. Het doel van de POH-GGZ is een structurele versterking van de Eerstelijns Geestelijke Gezondheidszorg. Inmiddels is PRO Praktijksteun uitgegroeid tot een grote onafhankelijke aanbieder van een geheel zorgeloze inzet van POH-GGZ in Nederland.
Competentieprofiel |
Score |
|
Vraagverheldering: |
8,4 |
|
Informeren/adviseren: |
7,9 |
|
Begeleiding/behandeling: |
7,8 |
|
Casemanagement: |
8,2 |
|
Preventie: |
7,2 |
|
Cliëntgegevensbeheer: |
8,4 |
|
Netwerken: |
8,3 |
|
Totaal: |
|
8,1 |